Official Launch of the EU funded project MoreThanAJob
Official Launch of the EU funded project MoreThanAJob
Wednesday, 27 November, 2019

The main objective of the project is to enforce social inclusion of vulnerable, unemployed populations by applying best practices for more effective collaboration of the SSE actors with the public administration. MoreThanAJob will promote economic & social development by facilitating the inclusion in the employment & educational system of some of the most vulnerable population groups. It will deliver and demonstrate a framework of best practices for inclusion of the unemployed (including refugees & uneducated) in the work & education system. The framework is based on the collaboration of SSE actors and public authorities for delivering more effectively their services. Selected SSE actors will also be directly supported through sub-grants. The SSE actors & public institutions will be trained in the application of the framework. Pilot sub-projects applying the framework will also take place. By assisting the target population in entering the economy, we foresee at least 500 new full-time contracts. To make an impact in the long-term, train-the-trainer seminars have been planned, as well as policy recommendations. In the long-term, by applying the framework, we foresee at least 1000 new jobs in each of the target countries yearly. Long-term impact is also expected in the SSE actors’ ecosystem (at least 100 new positions per year in each country).


يوم الاربعاء القادم في 27 نوفمبر 2019 ، ستقوم جامعة النجاح الوطنية ، بالتعاون مع شركائها في الأردن (جامعة مؤتة)، بإطلاق مشروعهم بشكل رسمي MoreThanAJob (تعزيز الاقتصاد الاجتماعي والتضامن للعاطلين عن العمل وغير المتعلمين واللاجئين). وسوف يقام في فندق جراند حياة عمان ، عمان - الأردن المشروع والشراكة MoreThanAJob هو مشروع ممول من برنامج "ENI CBC Mediterranean Sea Basin" التابع للاتحاد الأوروبي بميزانية قدرها 2 مليون يورو ، منها 1.8 مليون يورو كمساهمة من الاتحاد الأوروبي.
بدأ المشروع في 4 سبتمبر 2019 وسيستمر لمدة ثلاث سنوات. تغطي الشراكة ، بقيادة ANNU ، خمس دول (فلسطين والأردن ولبنان وإيطاليا واليونان). الهدف الرئيسي للمشروع هو تطبيق الإدماج الاجتماعي للسكان الضعفاء والعاطلين عن طريق تطبيق أفضل الممارسات من أجل تعاون أكثر فاعلية بين الجهات الفاعلة SSE مع الإدارة العامة. ستقوم MoreThanAJob بتعزيز التنمية الاقتصادية والاجتماعية من خلال تسهيل إدراجها في نظام التوظيف والتعليم لبعض الفئات السكانية الأكثر ضعفا.
سوف تقدم وتوضح إطارًا لأفضل الممارسات لإدراج العاطلين عن العمل (بما في ذلك اللاجئون وغير المتعلمين) في نظام العمل والتعليم. يعتمد هذا الإطار على تعاون الجهات الفاعلة في SSE والسلطات العامة لتقديم خدماتها بشكل أكثر فعالية. كما سيتم دعم الجهات الفاعلة المحددة في SSE بشكل مباشر من خلال المنح الفرعية. سيتم تدريب الجهات الفاعلة SSE والمؤسسات العامة في تطبيق الإطار. كما سيتم تنفيذ مشروعات تجريبية فرعية لتطبيق الإطار.
من خلال مساعدة السكان المستهدفين في دخول الاقتصاد ، نتوقع ما لا يقل عن 500 عقد جديد بدوام كامل. لإحداث تأثير في الحلقات الدراسية الطويلة الأجل لتدريب المدربين ، تم التخطيط لتوصيات السياسة العامة. على المدى الطويل ، من خلال تطبيق الإطار ، نتوقع ما لا يقل عن 1000 وظيفة جديدة في كل من البلدان المستهدفة سنويًا. من المتوقع أيضًا حدوث تأثير طويل المدى في النظام البيئي للجهات الفاعلة في استشارات الأعمال وخدمات التدريب الإنجازات المتوقعة للمشروع  SSE  (على الأقل 100 وظيفة جديدة كل عام في كل بلد).